Instrumente

Căutare Cote TVA UE — Standard & Redus

Căutați cota standard de TVA și cotele reduse de TVA pentru țările UE.

Cum să folosiți căutarea cotelor TVA UE

Alegeți o țară pentru a vedea cota standard de TVA și orice cote TVA reduse configurate.

Calendarul modificărilor de cote

Modificări deja în vigoare și modificări ulterioare, aplicate doar la data indicată.

  1. Kazahstan Cotă redusă 5% → 10% Viitoare
  2. Tadjikistan TVA standard 14% → 13% Viitoare
  3. Bulgaria Monedă BGN → EUR
  4. Finlanda Cotă redusă 14% → 13.5%
  5. Kazahstan TVA standard 12% → 16%
  6. România TVA standard 19% → 21%
  7. Estonia TVA standard 22% → 24%
  8. Canada Cotă regională 15% → 14%
  9. Israel TVA standard 17% → 18%
  10. Slovacia TVA standard 20% → 23%
  11. Finlanda TVA standard 24% → 25.5%

Prezentare generală cote TVA

Țară TVA standard TVA redus
Germania
DE · MwSt
Sursă oficială
19.00 %
7.00 % Cotă redusă
Franța
FR · TVA
Sursă oficială
20.00 %
2.10 % Cotă super-redusă
5.50 % Cotă redusă
10.00 % Cotă redusă suplimentară
Italia
IT · IVA
Sursă oficială
22.00 %
4.00 % Cotă super-redusă
5.00 % Cotă redusă
10.00 % Cotă redusă suplimentară
Spania
ES · IVA
Sursă oficială
21.00 %
4.00 % Cotă super-redusă
10.00 % Cotă redusă
Polonia
PL · VAT
Sursă oficială
23.00 %
5.00 % Cotă redusă
8.00 % Cotă redusă suplimentară
Olanda
NL · BTW
Sursă oficială
21.00 %
9.00 % Cotă redusă
Belgia
BE · TVA
Sursă oficială
21.00 %
6.00 % Cotă redusă
12.00 % Cotă redusă suplimentară
Suedia
SE · moms
Sursă oficială
25.00 %
6.00 % Cotă redusă
12.00 % Cotă redusă suplimentară
Austria
AT · USt
Sursă oficială
20.00 %
10.00 % Cotă redusă
13.00 % Cotă redusă suplimentară
Irlanda
IE · VAT
Sursă oficială
23.00 %
4.80 % Cotă specială

Pentru animale eligibile și anumite livrări agricole.

9.00 % Cotă redusă suplimentară
13.50 % Cotă redusă
Danemarca
DK · moms
Sursă oficială
25.00 % —
Republica Cehă
CZ · DPH
Sursă oficială
21.00 %
12.00 % Cotă redusă
Portugalia
PT · IVA
Sursă oficială
23.00 %
6.00 % Cotă redusă
13.00 % Cotă redusă suplimentară
Finlanda
FI · ALV
Sursă oficială
25.50 %
10.00 % Cotă redusă
13.50 % Cotă redusă suplimentară
Grecia
GR · ΦΠΑ
Sursă oficială
24.00 %
4.00 % Cotă regională

Numai pentru anumite teritorii; verificați condițiile locale.

6.00 % Cotă redusă
9.00 % Cotă regională
13.00 % Cotă redusă suplimentară
17.00 % Cotă regională
Ungaria
HU · ÁFA
Sursă oficială
27.00 %
5.00 % Cotă redusă
18.00 % Cotă redusă suplimentară
România
RO · TVA
Sursă oficială
21.00 %
11.00 % Cotă redusă
Slovacia
SK · DPH
Sursă oficială
23.00 %
5.00 % Cotă redusă
19.00 % Cotă redusă suplimentară
Bulgaria
BG · ДДС
Sursă oficială
20.00 %
9.00 % Cotă redusă
Croația
HR · PDV
Sursă oficială
25.00 %
5.00 % Cotă redusă
13.00 % Cotă redusă suplimentară
Lituania
LT · PVM
Sursă oficială
21.00 %
5.00 % Cotă redusă
12.00 % Cotă redusă suplimentară
Slovenia
SI · DDV
Sursă oficială
22.00 %
5.00 % Cotă redusă
9.50 % Cotă redusă suplimentară
Letonia
LV · PVN
Sursă oficială
21.00 %
5.00 % Cotă redusă
12.00 % Cotă redusă suplimentară
Estonia
EE · km
Sursă oficială
24.00 %
9.00 % Cotă redusă

Pentru produse de presă și publicații eligibile.

13.00 % Cotă pentru cazare

Pentru servicii hoteliere și de cazare eligibile.

Cipru
CY · VAT
Sursă oficială
19.00 %
3.00 % Cotă super-redusă
5.00 % Cotă redusă
9.00 % Cotă redusă suplimentară
Luxemburg
LU · TVA
Sursă oficială
17.00 %
3.00 % Cotă super-redusă
8.00 % Cotă redusă
14.00 % Cotă tranzitorie
Malta
MT · VAT
Sursă oficială
18.00 %
5.00 % Cotă redusă
7.00 % Cotă redusă suplimentară
12.00 % Cotă tranzitorie
Regatul Unit
GB · VAT
Sursă oficială
20.00 %
5.00 % Cotă redusă
Elveția
CH · MWST
Sursă oficială
8.10 %
2.60 % Cotă redusă
3.80 % Cotă pentru cazare

Pentru servicii hoteliere și de cazare eligibile.

Norvegia
NO · MVA
Sursă oficială
25.00 %
12.00 % Cotă redusă

Pentru transport de pasageri, cazare și anumite servicii culturale eligibile.

15.00 % Cotă redusă suplimentară

Pentru produse alimentare eligibile conform normelor naționale.

Islanda
IS · VSK
Sursă oficială
24.00 %
11.00 % Cotă redusă
Liechtenstein
LI · MWST
Sursă oficială
8.10 %
2.60 % Cotă redusă
3.80 % Cotă pentru cazare

Pentru servicii hoteliere și de cazare eligibile.

Monaco
MC · TVA
Sursă oficială
20.00 %
2.10 % Cotă super-redusă
5.50 % Cotă redusă
10.00 % Cotă redusă suplimentară
Andorra
AD · IGI
Sursă oficială
4.50 %
1.00 % Cotă redusă
9.50 % Cotă specială
San Marino
SM · Monofase
Sursă oficială
17.00 %
2.00 % Cotă super-redusă
7.00 % Cotă redusă
Ucraina
UA · ПДВ
Sursă oficială
20.00 %
7.00 % Cotă redusă
14.00 % Cotă redusă suplimentară
Serbia
RS · PDV
Sursă oficială
20.00 %
10.00 % Cotă redusă
Muntenegru
ME · PDV
Sursă oficială
21.00 %
7.00 % Cotă redusă
Bosnia și Herțegovina
BA · PDV
Sursă oficială
17.00 % —
Albania
AL · TVSH
Sursă oficială
20.00 %
6.00 % Cotă redusă
10.00 % Cotă redusă suplimentară

For qualifying agricultural inputs under national rules.

Macedonia de Nord
MK · ДДВ
Sursă oficială
18.00 %
5.00 % Cotă redusă
10.00 % Cotă redusă suplimentară
Moldova
MD · TVA
Sursă oficială
20.00 %
8.00 % Cotă redusă
Kosovo
XK · TVSH
Sursă oficială
18.00 %
8.00 % Cotă redusă
Georgia
GE · დღგ
Sursă oficială
18.00 % —
Turcia
TR · KDV
Sursă oficială
20.00 %
1.00 % Cotă super-redusă
10.00 % Cotă redusă
Kazahstan
KZ · ҚҚС
Sursă oficială
16.00 %
5.00 % Cotă redusă
Uzbekistan
UZ · QQS
Sursă oficială
12.00 % —
Azerbaidjan
AZ · ƏDV
Sursă oficială
18.00 % —
Armenia
AM · ԱԱՀ
Sursă oficială
20.00 % —
Kârgâzstan
KG · КНС
Sursă oficială
12.00 % —
Tadjikistan
TJ · ААХ
Sursă oficială
14.00 %
7.00 % Cotă redusă
5.00 % Cotă redusă suplimentară
Japonia
JP · JCT
Sursă oficială
10.00 %
8.00 % Cotă redusă

Pentru produse alimentare eligibile conform normelor naționale.

Canada
CA · GST/HST
Sursă oficială
5.00 % —
Coreea de Sud
KR · VAT
Sursă oficială
10.00 % —
Australia
AU · GST
Sursă oficială
10.00 % —
Mexic
MX · IVA
Sursă oficială
16.00 %
8.00 % Cotă regională
Arabia Saudită
SA · VAT
Sursă oficială
15.00 % —
Emiratele Arabe Unite
AE · VAT
Sursă oficială
5.00 % —
Singapore
SG · GST
Sursă oficială
9.00 % —
Israel
IL · VAT
Sursă oficială
18.00 % —
Africa de Sud
ZA · VAT
Sursă oficială
15.00 % —
Noua Zeelandă
NZ · GST
Sursă oficială
15.00 % —